DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Wstęp
Gminne Centrum Kultury w Drelowie zobowiązuje się zapewnić dostępność stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony głównej Gminnego Centrum Kultury w Drelowie (https://www.gck.drelow.pl/) oraz Biuletynu Informacji Publicznej (https://gckdrelow.bip.lubelskie.pl/)
Data publikacji stron internetowych:
- https://www.gck.drelow.pl/ 3 października 2013
- https://gckdrelow.bip.lubelskie.pl/ 14 października 2013
Status pod względem zgodności
Strona główna Gminnego Centrum Kultury w Drelowie oraz jego Biuletyn Informacji Publicznej nie są zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Na stronach Gminnego Centrum Kultury znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób głuchych.
- Nie wszystkie z opublikowanych zdjęć posiadają opisy alternatywne.
- Nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronach internetowych, takie jak: zdjęcia, obrazki , ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.
Ostatnia aktualizacja oświadczenia: 12.03.2021r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Gminne Centrum Kultury w Drelowie podejmie wszelkie kroki, aby każdy Internauta miał pełny dostęp do zamieszczanych materiałów i funkcjonalności, a oba serwisy były zgodne z międzynarodowymi Wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.0 (WCAG 2.0 na poziomie AA).
Skróty klawiaturowe
Na stronie Gminnego Centrum Kultury w Drelowie oraz jego Biuletynu Informacji Publicznej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarek internetowych. Nie mają zastosowania żadne dodatkowe skróty.
Na stronie głównej umieszczono linki - skróty prowadzące do:
- wyszukiwarki serwisu,
- deklaracji dostępności.
Dokumenty
Na stronach znajduje się wiele plików do pobrania i może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.
Powiększanie strony
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść wyświetlaną na ekranie przejdź do strony: Powiększanie i pomniejszanie stron w systemie Windows.
Zrozumiałość i czytelność treści
Gminne Centrum Kultury stara się, aby treści na stronach były zrozumiałe, a sposób ich prezentowania wpływał na lepszą czytelność materiałów i pomagał w odbiorze informacji. Długie teksty są dzielone na akapity, a cytaty i ważne informacje są odpowiednio wyróżnione. Zapewnienie dostępności serwisów to proces.
Staramy się zapewnić dostępność naszych serwisów, jednak jeżeli znajdziesz błędy, masz uwagi lub chcesz nam pomóc poprawić strony prosimy o kontakt pod adres e-mail: gck.drelow@gmail.com
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem poczty elektronicznej: gck.drelow@gmail.com
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Procedura
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.